Porady ekspertow

Porady ekspertow

Porady ekspertow

Przykładowo załóżmy, że kupiłeś sobie nowy czajnik elektryczny. Przyniosłeś go do domu i zadowolony próbujesz go sprawdzić na własną rękę. Coś szwankuje, nie wiesz czy dobrze starasz się uruchomić nowy sprzęt, coś idzie nie tak jak powinno a w konsekwencji tego efektów spodziewanych brak. Zadowolenie mija, a narasta poziom frustracji i przeświadczenie o tym, że oszukano Cię, a ty zmarnotrawiłeś całkiem spore środki pieniężne. Wielu, zwłaszcza gdy mowa o drobnych sprzętach AGD czy jakichś dodatkach, niekoniecznie z branży domowej i wyposażenia poszczególnych pomieszczeń użytkowych, rezygnuje z dochodzenia swoich praw.

To pociąga za sobą zyski dla sklepów, dużych i znanych firm, rekomendowanych marek. Nie robimy z tym nic, jako główni poszkodowani, więc nie ma się co dziwić, że nie zyskujemy nic w zamian. A bo to wie, jaka w rzeczywistości była nadrzędna przyczyna nieuruchomienia przez Ciebie chociażby tego przykładowego czajnika? Otóż zamiast narzekać i marudzić, że ponownie źle ulokowałeś swoje ciężko zarobione pieniądze, zapakuj urządzenie z powrotem do pudełka firmowego, zaklej taśmą, weź paragon czy fakturę i wróć do placówki, z której urządzenie wyniosłeś.

Im szybciej, tym lepiej bo może nawet pracownicy tego sklepu będą Cię jeszcze pamiętali, więc obejdzie się bez udowodniania, że faktycznie ten czajnik czy jakąkolwiek inną rzecz zakupiłeś akurat w tym sklepie. Powiedz dokładnie w czym tkwi problem i na pewno albo pracownik sklepu, będący na stanowisku konsultanta sprawdzi urządzenie fachowo, albo też wyśle Cię do punktu eksperckiego najczęściej działającego pod nazwą punktu obsługi klienta. Tam specjaliści będą wiedzieli czy Ty nie zrobiłeś czegoś jak trzeba, czy błąd tkwi w wadzie mechanicznej, usterce niewykrytej czy przeoczonej podczas wypuszczania kolekcji sprzętów tej kategorii.

Nie ma co ukrywać, że jest to świetna gwarancja bezpieczeństwa dla Ciebie samego, jako konsumenta. Nie tracisz, ale zyskujesz, bo albo w pierwszym przypadku, to jest gdy problem tkwi po Twojej stronie, ktoś zainteresowany wyjaśni Ci dokładnie na czym polega opcja stosownego użytkowania sprzętu, albo wręcz przeciwnie – towar zostanie Ci zabrany i wadliwy sprzęt wymieni Ci obsługa na nowy, dobrze działający, wcześniej stosownie go sprawdzając.

Artykuł napisany przez: