Obsluga klienta

Obsluga klienta

Obsluga klienta

Obsługa klienta jest to punkt z ekspertami w różnorodnych specjalnościach, w zależności od tego o jakim rodzaju stanowiska i placówki w ogóle mowa. Generalnie obsługa klienta może występować zarówno w punktach usługowych, powiedzmy w salonach telefonii komórkowej, jak i rekomendowanych placówkach dystrybuujących jedzenie, elementy meblowe, części wykończeniowe i materiały a także w popularnych supermarketach. Wszystko jest to już tylko kwestia indywidualna. Obsługa klienta w tym zakresie okazuje się bardzo ważna, bowiem niedoświadczony czy nieradzący sobie z nabytą usługą, wyrobem, produktem konsument zyskuje miejsce, do którego w razie wątpliwości, zapytań czy kłopotów może zawsze się zwrócić, uzyskując wyczerpującej odpowiedzi od wszystkich zainteresowanych.

Jest to swego rodzaju proces, który także określa się jako obsługę konsumenta – może być realizowany i przebiegać tak w punktach sprzedaży , jak również i w centrali. Celem takiego procesu jest wiele różnych zadań do spełnienia. Nie tylko chodzi o to, żeby zaspokajać potrzeby informacyjne konsumentów, ale także zachęcać ich do danej placówki – wiemy przecież, że właśnie w tym sklepie w razie szwankowania urządzenia czy kłopotów z jego uruchomieniem, zawsze znajdzie się jakiś fachowiec, który krok po kroku wyjaśni nam w czym rzecz.

Ponadto celem nadrzędnym jest pozyskanie nowych klientów – tu raczej mowa o obsłudze klienta w centrali, gdzie na przykład doświadczeni konsultanci dzwonią do klientów i do pewnych usług ich namawiają czy też zakupu jakiś produktów. Co więcej, pracownicy takich punktów obsługi specjalizują się także w przyjmowaniu skarg, zgłoszeń różnego typu oraz reklamacji a także produktów na kartę gwarancyjną. Pracownicy punktów obsługi klienta nie są to ludzie, którzy gdzieś pozyskali stosowną wiedzę teoretyczną uprawniającą ich do efektywnej pracy na tymże stanowisku. Otóż możemy mieć średnie wykształcenie, ale trzeba żebyśmy byli zainteresowani naszą branżę, ciągle kształcili się w obrębie pewnych kursów, szkoleń itd. Można wtedy uzyskać lepsze stanowiska, wyższe pieniądze za pracę oraz do tego zwiększać ilość pozyskiwanych klientów, a więc przynosić zasadniczo duże zyski dla firmy.

Obsługa klienta musi być dobrze przemyślanym, rozplanowanym procesem, jaki obejmuje na przykład stosownie się do regulaminu obowiązującego w danej placówce, która konsultanci reprezentują.

Artykuł napisany przez: